måndag 6 december 2010

Koka ägg? Jag? Näru, det får nån annan göra..

Som sagt, tydligen så klarar jag inte av att koka ägg.. Skulle ju börja dagen med att äta ägg å hamburgerkött. Ja, åsså lite bregott. Men jag börja ana oråd när jag skala äggen jag kokade igår, dom var som lite mjuk.. Det rann om gulan.. Så dom fick man ju slänge.. Tydligen så ska man ha i dom i 7min till..
Så det var bara att ta fram stekpanna å stek på 2 ägg istället. Vilket ju är godare men jag hade hoppats på att slippa det så tidigt på morron. Till det blev det 2 skivor hamburgerkött.

Sen har det vare fullt upp idag. Kom precis hem, fått ihop 15h arbetsdag.
På förmiddan så blev det en 50cl svartcola och till lunch stekt kyckling å gräddsås med lite sallad, på Droskan. Dom verkar ha nån förkärlek till denne gräddsåsen, man får den till allt. Till å me te pannkakan tror jag.. :)

Hade tänkt å ge mig framåt femtiden så man skulle hinna te IKSU för premiärpasset, men tji fick Tomas för jag åkte på en budkörning te Lycksele. Så då fick det bli en 70% Marabou och en svartcola till så jag int skulle dö av svält i dom lappländska skogarna. Lämna lämpligt nog godset, ett modem, på ICA i Lycksele så då köpte jag mig en grillad kycklingklubba som man åt breve pumpen på Shell nästgårds. De e som smidigt med dom där klubborna. Bara att ta lite papper från macken som man har å hålla i å det är ju inge fel på smaken. Fina mellanmål de, de blir det mer av.

Jo! Jag vägde mig ju imorse med.. Skitkul.. 134kg... Å så mätte jag mig å. Ja tänk, det blir å väga sig varje dag, för det är ju så roligt. Men mätningen blir varje måndag morron. För det är mindre roligt. Nä, men det blir så tjatigt annars, mäta millimetern..

Så nu ska jag diska frukosten så man slipp göra det med ett öga öppet imorrn bitti. Då blir det stekta ägg å bacon. Grejer det!
Tjo

2 kommentarer:

  1. Härligt att höra att du är igång igen Tomas!! Personligen tycker jag att ägg kokta i 6 minuter blir perfekta. Lite kladdig gula, yummy! Dessutom så slipper munnen kännas som sandpapper efteråt :) Kokta ägg är perfekta att ha i kylen, de klarar sig i några dagar, de är jättelätta att ta med, kan/vill du äta kaviar? Det bästa mellanmålet if you ask me ;) Tillsammans med lite nötter kanske. Så slipper man äta chokladkakor när hungern gör sig påmind, hihi! Stor kram!! Alexandra V

    SvaraRadera
  2. ..fast lite choklad ibland mår man ju bara bra av förstås :))

    SvaraRadera