onsdag 8 december 2010

Mammas mat smakar bäst.

Jo, imorse var man inte sugen på att jobba.. Skulle börja lite senare så jag kunde köra en stund ikväll istället, mycke flyg på onsdagar. Men jag kom inte ut förns 0730.. Tänkte att dagen får väl bli skit då.. Men det löste sig.

Iddes inte göra nå avancerad frukost så jag tog köttfärsen jag hade sen igår. Men vitlök till frukost.. Njaa.. Nåväl, vart ju mätt iaf.
Vid 10-snåret så fick jag en budkörning ner till Övik. Trevligt värre. Var å hälsa på en kompis å sen hem till mor o far. Överraskade dom lite. Lånade pappas rakapparat för den är mycke skönare än min när man är för skäggig, som jag var.., Under tiden så lagade mamma till lite lunch. 2 stekta ägg, halvt paket bacon och lite stekt lök. Åsså lite rivna morötter som hon blandat in lite äpplen i. Skitgott! Varför blir inte det jag lagar så gott för..?
Sen upp te Umeå och tampade på te 1930. Sista körningen var en flygtaxi till Vännäs, så det blev en bra dag ändå.

Nu sitter jag å tittar genom min gamla externa hårddisk som jag trodde var förlorad men som min datanörd till brorsa har räddat livet på. Många bilder där som jag saknade. Från resor o fester å annat. Mycket roligt. Tack kära bror!

Var inte så hungrig ikväll så jag köpte choklad.. På Statoil i Vännäsby har dom Trocadero Light också, smakar väldigt likt original.

Jo! Tappat 1,1kg till. Så, 3,3kg totalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar