söndag 5 december 2010

Välkommen

Jag heter Tomas och bor i Umeå. Är 31år, bor själv och jobbar inom taxi. Jag har startat den här bloggen för jag vet att den kommer att stödja mig och hjälpa mig med motivationen jag behöver för att klara av att gå ner i vikt och komma i form.

Jag ska köra enligt LCHF-metoden. Vilket i mitt fall kommer att innebära att, eftersom jag är kass på matlagning, kommer att bestå mest utav ägg, köttfärs och kycklingrätter.

Jag har gått på lchf tidigare så jag vet att det funkar jättebra för mig. Jag väger nu ca 132kg och vill ner under 80kg. Har så länge jag minns haft övervikt så det skulle vara underbart att känna sig smal igen.

Kommer även att träna hårt. Det kommer att bli 5-6pass i veckan på IKSU här i Umeå. Väldigt trevligt gym. Störst i Sverige säger dom. Finns då allt jag nånsin kommer att behöva. Jag tränade förra vintern enligt ett schema en pt gav mig, kommer att fortsätta med det eftersom det funkade och gav resultat. Det innebär träna 3 dagar, vila 1 och sen 3 igen. 20-30min på crosstrainern och sen varannan dag överkropp och varannan dag överkropp. Jag har en kropp som verkar svara fort på styrketräning så det ska bli intressant.

Mitt slutgiltiga mål, eller dröm kanske, är att ha en väldeffad kropp, inte så mycket stora muskler utan mer lean. Väga 70-80kg. Finns en skådespelare som jag gillar, alltså hans fysik. Men jag lägger inte upp halvnakna killar på min blogg.. :)Men man kan alltid googla Cam Gigandet..

Jag ska börja med det här imorgon. Dom berömda måndagarna, har "börjat om" många gånger på såna.. Så imorrn bitti blir det vägning och mätning. Sen efter det kommer jag att skriva här varje måndag mina framgångar. Ska bli kul.

Tjo!

2 kommentarer:

  1. Starkt av dig att börja om på nytt! Lycka till på resan mot ditt drömmål!!

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna för dig vännen! Kram Emma

    SvaraRadera